Valitse sivu

Palvelu on tarkoitettu asukkaille, jotka tarvitsevat asiointiapua koronavirustilanteen takia. Tyypillisesti hoidettavat asiat ovat ruokaostosten toimittaminen, postissa asiointi ja hoitotarvikkeiden hankinta silloin kun läheiset eivät pysty auttamaan.

Asiointiapu luotiin poikkeustilanteen palveluksi. Tehtävään siirtyi kaikkiaan 25 kaupungin työntekijää, joista 20 hoitaa kauppa-asioinnit, 4 henkilöä vastaa puhelimitse tuleviin yhteydenottoihin ja yksi huolehtii toimistotehtävistä. Tämän lisäksi kaupungin logistiikka järjestää taksireitit tavaroiden toimitukseen ja taksit kuljettavat ostokset perille yhdessä avustajan kanssa.

Ostokset viedään asiakkaan ovelle ja varmistetaan että hän on paikalla. Asiointi ja tavaroiden kuljetus ovat tilaajalle maksuttomia. Ostokset tulevat tilaajan maksettavaksi jälkikäteen laskulla.

Palvelua voi pyytää puhelinnumerosta 03 818 5555 tai sähköpostilla lahden.palveluapu@palvelusantra.fi
Palveluaika on ma–pe klo 9–14. Puhelinnumerossa on ruuhka-aikoina takaisinsoittopalvelu. Asiakkaalle soitetaan takaisin viimeistään seuraavana arkipäivänä klo 15 mennessä. Lahdessa asiointiapu on käytettävissä niissä arjen avun tilanteissa, jotka aiheutuvat koronavirusepidemiasta.

Lisätietoja
Marja Mikola
asiointiavun ja ehkäisevän mielenterveys- ja päihdetyön koordinaattori, Lahden Kaupunki
p. 044 482 6378
marja.mikola@lahti.fi